Niemalże każda branża zmaga się z dużą konkurencją, która zmusza przedsiębiorców do inwestowania w ulepszanie swoich usług, a także zwiększanie rozpoznawalności na rynku. Daje to możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększenia zysków. Oprócz standardowych ulotek, wizytówek, spotów reklamowych czy bilbordów w miejscu, w którym prowadzi się firmę, warto zainwestować również w nieco mniej tradycyjne formy promocji. Świetnym przykładem jest oklejanie samochodów. Reklama na firmowym aucie może przybierać różne formy, począwszy od niewielkiego logo na masce, po krótki slogan na drzwiach z danymi kontaktowymi, a skończywszy na ozdobieniu całego auta zarówno kluczowymi informacjami, jak i barwami kojarzącymi się z marką. Istnieje nieskończenie wiele możliwości, które ogranicza tylko wyobraźnia.
Oklejanie samochodów – zalety reklamy
Zalet tego sposobu promocji można wymienić co najmniej kilka. Najczęściej pojawiającą się wśród opinii klientów jest jej długotrwałe działanie. W przeciwieństwie do ściśle określonych ram czasowych reklam w sieci, telewizji, prasie czy radiu istnieje możliwość korzystania z niej bez żadnych ograniczeń aż do momentu zmiany koncepcji, czy samochodu. Wystarczy ponieść jednorazowy koszt, aby móc bez przerwy czerpać korzyści z „mobilnego marketingu”. Niektórzy decydują się na oklejenie całej floty swoich aut, inni natomiast jednego pojazdu. Oczywiście pierwszy wariant okazuje się skuteczniejszy z uwagi na potężniejszą siłę oddziaływania – zwraca uwagę większej liczby potencjalnych klientów w tym samym czasie i różnych miejscach.
Reklama na samochodach zapadająca w pamięć
Reklamy pojawiające się na służbowych pojazdach zapadają w pamięć ludziom nawet nieświadomie. Niemniej jednak, aby mieć pewność co do tego, należy zadbać o dobór odpowiednich kolorów, czcionki czy jej miejsca. Wówczas ta zacznie zwracać na siebie uwagę nie tylko podczas postoju w korkach czy na światłach, ale także gdy samochód będzie zaparkowany. Co więcej, ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość docierania nie tylko do mieszkańców np. Warszawy czy regionu, ale też całego kraju.
Jedynie oryginalne projekty zwracają uwagę ludzi, dlatego oklejanie samochodu powinno zostać wykonane przez profesjonalistów. Tylko to daje pewność, że całość będzie trwała oraz estetyczna. Wysoka jakość wykonania reklamy na służbowej flocie aut przełoży się postrzeganie firmy. Dobrze zaprojektowana, a także zaaplikowana pozwala na wyróżnianie się z tłumu. Co więcej, nie jest nachalna jak niektóre reklamy internetowe, nie budzi tym samym negatywnych emocji, np. irytacji, wręcz przeciwnie, wywołuje pozytywne. Kierowcy oraz pasażerowie czy piesi przechodzący obok mogą zapoznać się z zamieszczonymi danymi zupełnie dobrowolnie — czekając na zielone światło, autobus czy spacerując.
Bezpieczne oklejanie służbowych samochodów
Car wrapping umożliwia odmianę wyglądu auta bez ponoszenia wysokich kosztów lakierowania. Oklejanie to całkowicie bezpieczny i nieingerujący w oryginalny kolor lakieru proces. Co więcej, w 100% odwracalny. W zależności od indywidualnych preferencji klienta folia z nadrukowaną reklamą może pojawić się jedynie na poszczególnych elementach karoserii, np. masce, drzwiach czy bagażniku. Oczywiście jej wielkość należy wówczas dostosować do wolnego miejsca. Najwięcej firm decyduje się na oklejanie boków oraz tylnych drzwi busów. Świetnym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych konsumentów, oprócz zamieszczenia logo czy symbolu firmy jest także dostosowanie kolorów do barw kojarzonych z marką.
Reklamy na poszczególnych częściach nadwozia mają silne oddziaływanie. Niemniej jednak istnieje również możliwość zwiększenia rozpoznawalności swojej marki, np. poprzez oklejanie szyb folią. Oprócz znanego materiału przyciemniającego można zdecydować się także na opcję z nadrukowaną reklamą. To świetny nośnik marketingowy, który sprawdzi się w przypadku każdego typu pojazdu. Warto raz zainwestować w tego typu promocję swojej marki i zwracać uwagę potencjalnych klientów wszędzie gdzie się jest, niezależnie od pory dnia czy lokalizacji.